Most egy másik nézőpontból olvashattok az önbántalmazásról és a bántalmazásról.

2020.11.27

Sokat hallhattunk, olvashattunk egy időben a #metoo-kampányról. Témája a szexuális zaklatás, amiről olvashattok bővebben. Ami érdekes, hogy kiderült, a kampány alapítóját is bántalmazással vádolják. Amennyire legutóbb olvastam, még nem tisztázott a helyzet.

Néhányan talán áldozathibáztatásnak fogjátok gondolni, persze nem az. Mindenki azt gondol, amit akar erről a témáról. Van egy mondás, én is ezt írom most ide, azért vállalok felelősséget, amit írok, azért viszont nem, hogy mások mit gondolnak bele vagy mögé.

A bántalmazásnak számtalan formája létezik, hogy csak néhányat említsek, lehet fizikai, verbális, szexuális, pénzügyi, politikai, spirituális, és ezek közül pedig az egyik leggyakoribb az önmagunk bántalmazása.A legegyszerűbb hibáztatni önmagunkat, a testünket. Ezt gyakran tesszük úgy, hogy másvalakit használunk fel, talán hogy ne tűnjön még véletlenül sem önbántalmazásnak. Szerintem nem túl jó móka, mégis néha művelem én is, csak már hamarabb észre veszem.

Minek is bántalmazzuk önmagunkat mások által?Csak úgy, mert megtehetjük. Kinek milyen oka van erre. Erről is írtam már. Kinek mi ad ebben szórakozást, még ha ez furcsán hangzik is. Igen, van, akinek a szenvedés, a fájdalom a szórakozás. Lásd a mondást, "Örülj neki ha fáj, legalább tudod, hogy még élsz". Lehet, hogy furán hangzik ha azt mondom, a mi választásunk volt a bántalmazás, amiben most élünk. Talán nem egyeztünk meg konkrétan az illetővel, hogy majd valamikor bántalmazni fog és mi pedig hagyjuk ezt, persze ez is lehetséges. Inkább azt mondanám, hogy azok alapján bánjuk önmagunkat, hogy mit gondolunk magunkról, mit hiszünk, kik vagyunk, mik vagyunk, mit érdemlünk, stb. Nyilván nem azt mondom, hogy valaki szándékosan okozna magának fájdalmat, bár vannak erre is esetek, amikor az illető önmagát kínozza, de most nem erről beszélnék.

Egyes nézőpontok szerint mi választjuk meg, amit megélünk, tapasztalunk, vagyis a választásainkkal teremtjük meg a valóságunkat. Hogy mi alapján választunk? A nézőpontjaink és a hitrendszereink alapján.
Ezek alapján éljük az életünket, más szóval ezek alapján működünk. Tehát azt, amit megélünk, akár a helyzeteket, partnereket, ezeket is mi választjuk, mi hozzuk létre az életünkben, a nézőpontjaink, programjaink alapján. Például azt gondolhatjuk mi, mint nők, hogy mint a bűnös Éva leszármazottai, - ami amúgy szintén másképp volt valószínűleg, mint ahogy a Bibliában olvastuk -, bűnösök és áldozatok vagyunk, akkor ez alapján éljük, teremtjük az életünket. Persze ez az áldozatszerep vonatkozhat bárkire, férfiakra, idősekre, gyerekekre, betegekre, stb. Ezekre gyakran nem is vagyunk tudatosak.
Ha azt tapasztaljuk az életben, hogy tiszteletlenül, netán erőszakosan bánnak velünk, akkor lehet egy vagy akár több olyan nézőpontunk is, hogy áldozatok vagyunk. Ezzel megteremtjük azokat a partnereket, helyzeteket ahol ezt megéljük. Ha megváltoztatjuk a nézőpontunkat, - erre van többféle módszer -, akkor a valóságunk is megváltozik. Lehetséges még hasonló valóságot teremteni és létrehozni, ha például valaminek ellenállunk. Az ellenállás energiája is igen erős, minél jobban ráfeszülünk valamire. Minél jobban nem akarjuk ezt vagy azt, annál több olyat teremtünk belőle. Például megfigyeltem, hogy minél jobban ki akartam kerülni a hajléktalanokat vagy kéregetőket az utcán, annál gyakrabban találtak rám. Aztán ezt az ellenállásomat megváltoztattam, azóta nincsenek jelen a valóságomban, látom őket, mégsem jönnek oda hozzám. Ez ennyire egyszerű lenne? Igen.
Van még valami. Sokan nem hajlandók bántalmazók lenni. A hajlandónak lenni valamire, nem azt jelenti, hogy bántalmaznunk kell bárkit. Ha azt mondjuk - Jaj, Isten őrizz, hogy megbántsak bárkit, ez ellenállás. A hajlandóság bármi lenni, bármit tenni felszabadít az ellenállás alól, és az addig korlátozó nézőpont alól, amiből addig működtettük az életünk azon területét. Ha például folyton bántalmazó partnereket választunk, akkor lehet egy olyan nézőpontunk, miszerint áldozatok vagyunk. Viszont amint beleállunk az erőnkbe és határozott nemet mondunk, ezzel önmagunkat választjuk. Ezzel máris változtathatunk ezen az "ördögi körön".
Sok ilyen nézőpontunk, programunk, hitrendszerünk lehet, amelyek 98-99%-a nem a miénk, csak átvettük, bevettük valakitől. Sokszor ebből működünk, fontos viszont tudni, hogy bármikor választhatunk mást! Nem vagyunk áldozatok, maximum eljátsszuk ezt a szerepet néhányszor az élet színpadán, ahogy én is.
Mi van, ha nem számít a sztori? Mi van, ha bármikor változtathatunk az életünk bármely területén, akármelyik percben? A valódi kérdés, hogy milyen életet szeretnél élni most?
A cikk annak nyomán született, hogy többen megkerestek az utóbbi időben, miszerint a masszázs vagy a kezelés során bántalmazást éltek meg.
Mi lenne, ha kicsit körültekintőbben választanátok masszőrt, masszőzt, coach-ot, terapeutát, gyógyítót?
Javaslom, hogy érdeklődjetek, olvassatok utána.
Ha masszázst hirdet az illető, abban nincs aktus, ha érzéki, tantra vagy erotikus masszázsra mentek, abban szintén nincs.
Ha nem csak a kezével masszíroz az illető, az szintén más szolgáltatás.
A tantrikus coaching-okban szintén nincsen aktus, vagy ha mégis, akkor az illető ennek világos megjelölésével hirdeti magát.
Vannak már szexuális segítők páran ezen a címen, ez is világosan meg van jelölve a szövegben.
Ha a szolgáltatás, hirdetés nem fejezi ki világosan, mit tartalmaz és mit nem, az félrevezetés, vagy pedig szándékosan valamilyen törvény szerint illegálisnak tartott tevékenységet fed le. Például prostitúciót. Erről már írtam, hogy jelenleg mi számít ennek.
Tehát mondhatjuk azt, hogy nem tudtuk mi lesz ott, mit fog csinálni, stb. De, a legtöbbször tudtuk, legalábbis éberek voltunk rá, csak nem vettünk róla tudomást, netán elhessegettük. Tök mindegy miért, mégis valamiért a bántalmazást választottuk.
Mi lenne, ha bíznánk jobban önmagunkban és az éberségünkben?
A "mégsem kéne oda menni, még sem kéne ezt csinálni" halk kis fuvallatnyi gondolat például egy ilyen jelzés, figyelmeztetés a testedtől.
Bármilyen megbeszélt időpontot le lehet mondani!
Ha választottunk valakit, akire rábíztuk magunkat, és a bármilyen masszázs, kezelés vagy terápia alatt kényelmetlen érzésünk támad.
Ha az illetőnek tolakodó az érintése vagy tiszteletlen a viselkedése,
Ha tiszteletlen a testünkkel, vagy az örömünk, kényelmünk mellett/ helyett a sajátját is bele vonja, vagy azt érzékeled, hogy nem érted van minden.
Ha azt érzékeljük, hogy a testünkkel tárgyként bánnak, minden magyarázkodás nélkül távozzunk a helyszínről!!!
Ha mégis maradtunk és nem mondtunk nemet, akkor ebbe a helyzetbe beleegyeztünk, a mi választásunk volt.
Mi lenne, ha nem bántanánk magunkat utána emiatt?
Mi van, ha nem számít a múlt, nem számít mi a sztorid, nem számít akkor miért választottad?
Mit szeretnél választani, teremteni most?
Sok évvel ezelőtt nekem is volt egy ilyen élményben részem. Elmentem egy gyógyító emberhez, akit valaki olyan ajánlott, akiben megbíztam. Az illető saját technikájával gyógyította meg a kislányát. Megnyíltam, őszintén a bizalmamba avattam, hogy mivel küzdök, hogy mit szeretnék feldolgozni. Ő visszaélt a bizalmammal és az elköszönéskor úgy ölelt meg, hogy érzékeltem a merevedését. Szorongatott és azt hajtogatta micsoda szexuális energiám van. Határozott nemet mondtam és távoztam. Aztán levelet írtam neki, amiben kifejeztem a felháborodásomat és elküldtem mindenhova. Feldúlt voltam jó sokáig. A nézőpontom az volt magamról, hogy áldozat vagyok és bántalmaztam is magam erősen.
Ezt a programot ma már sikerült megváltoztatni és ma egyre többet, nap mint nap önmagamat választom. Azonnal nemet mondok arra, amiről úgy érzékelem, hogy nem öröm nekem. Nagyon hálás vagyok önmagamnak és az eszközöknek, amelyeket használok és általuk az éberségem rendkívül kifinomodott, főként örömteli dolgokat teremtek az életembe.
Ezt Te is bármikor megteheted.
Tehát amiben most élsz, az öröm neked?
Ha nem az, akkor szeretnéd ezt megváltoztatni?